Lördag

Jag pratar tydligen konstigt när jag är onykter. När jag har druckit så pratar jag tydligen (jag märker ju inte det själv) en blandning av Eskilstuna och Stockholmska (kanske?). Det påminner mig mina kompisar gärna om.
Och igår när vi var ute och drack öl så säger Daniel (Kirsis pojkvän):
- Annika du börjar nog bli nykter för nu börjar du prata göteborgska igen.

Hmm är det verkligen så tydligt?

Om man sammanfattar kvällen igår så var det:
  • två öl (en för vissa) på ett ställe som jag inte vet vad det heter, ligger mittemot Cheers iaf.
  • en väldiget otrevlig Engelskman på Cheers. Usch, ryser bara jag tänker på han
  • ett evigt letande efter Magnus & Magnus
  • fick hälsa på Robinson-Robban, woho... eller inte...
  • ett besök på Mcdonalds, där en kille fick en cheesburgare insmetad i ansiktet
  • två ungdomar på Mcdonlads som trodde att man skulle slänga alla grejer på golvet istället för att ställa tillbaka dem på bordet. Kirsi och jag var ju inte sena att härma dem :)
Helt klart en rolig lördagskväll i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: ChriStina

Haha... lyckad kväll helt enkelt. Tur att Kirsi är lika galen som mig, så att hon kan ta över när jag inte kan. Det verkar ju som att det blir helgalna kvällar när ni är ute också... =)



Haha... klockren kommentar av Daniel... Måste ju varit så att du höll på att nyktra till, om du började pratat Gôteborsska igen! =P

Fattar inte hur du lyckas ändra dialekten så... det kommer verkligen snabbt efter att du druckit nån öl! =)



Ha en trevlig vecka och stressa inte för mycket!

2008-08-25 @ 00:28:32
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0